نرم‌افزار

نرم افزار

تعریف - نرم‌افزار چه معنایی دارد؟

نرم‌افزار در کلی‌ترین حالت مجموعه‌ای از دستورالعمل‌ها یا برنامه‌هایی است که برای انجام وظایف خاص به کامپیوتر آموزش می‌دهد. نرم‌افزار یک اصطلاح کلی برای توصیف برنامه‌های رایانه‌ای است. دستورالعمل‌ها, برنامه‌ها, برنامه‌ها و مجموعه‌ای از دستورالعمل‌ها اغلب برای توصیف نرم‌افزار استفاده می‌شوند.

بررسی: به ما بگویید چگونه از هوش مصنوعی و ML در کسب‌وکار استفاده کنید (و برای برنده شدن در ۱۰۰ دلار هدیه آمازون وارد شوید!)

Techopedia نرم‌افزار را توضیح می‌دهد

نظریه نرم‌افزار برای اولین بار توسط آلن تورینگ در سال ۱۹۳۵ در مقاله "شماره computable با استفاده از the" مطرح شد. با این حال، واژه نرم‌افزار توسط ریاضیدان و متخصص آمار جان توکی در یک شماره ۱۹۵۸ از ماهنامه Mathematical آمریکا ابداع شد که در آن او درباره برنامه‌های ماشین‌حساب الکترونیکی بحث کرد.

نرم‌افزار اغلب به سه دسته تقسیم می‌شود:

نرم‌افزار سیستم به عنوان پایه برای نرم‌افزارهای کاربردی عمل می‌کند. نرم‌افزار سیستم شامل محرک‌های دستگاه، سیستم‌های عامل (OSscompilers، formatters دیسک، editors متنی و برنامه‌های کمکی است که به کامپیوتر کمک می‌کنند تا کارآمدتر عمل کند. همچنین مسیول مدیریت اجزای سخت‌افزاری و ارائه توابع پایه غیر وظیفه اصلی است. نرم‌افزار سیستم معمولاً در زبان برنامه‌نویسی C نوشته می‌شود.

نرم‌افزار برنامه‌نویسی مجموعه‌ای از ابزارها برای کمک به توسعه دهندگان در برنامه‌های نوشتاری است. ابزارهای مختلفی که در دسترس هستند، compilers، linkers، debuggers، interpreters و ویراستاران متن هستند.

نرم‌افزار کاربردی برای انجام وظایف مشخص طراحی شده‌است. نمونه‌هایی از نرم‌افزارهای کاربردی عبارتند از suites های اداری، برنامه‌های بازی، سیستم‌های پایگاه‌داده و نرم‌افزارهای آموزشی. نرم‌افزار کاربردی می‌تواند یک برنامه یا مجموعه‌ای از برنامه‌های کوچک باشد. این نوع نرم‌افزار چیزی است که مشتریان به طور معمول به آن "نرم‌افزار" فکر می‌کنند.

 

نرم‌افزار


نرم‌افزار مجموعه‌ای از دستورالعمل‌ها، داده‌ها یا برنامه‌های کاربردی برای راه‌اندازی رایانه و اجرای وظایف خاص است. در مقابل سخت‌افزار، که جنبه‌های فیزیکی رایانه را توصیف می‌کند، نرم‌افزار یک اصطلاح عمومی است که برای اشاره به کاربردها، متن‌ها و برنامه‌هایی که بر روی یک دستگاه اجرا می‌شوند، استفاده می‌شود. نرم‌افزار را میتوان‌ به عنوان بخشی از یک کامپیوتر و سخت‌افزار به عنوان بخشی ثابت در نظر گرفت.

نرم‌افزار اغلب به نرم‌افزار کاربردی, یا برنامه‌های دانلود کاربر که نیاز یا نیاز دارند, و نرم‌افزار سیستم که شامل سیستم‌عامل و هر برنامه‌ای است که نرم‌افزار کاربردی را پشتیبانی می‌کند, تقسیم می‌شود. اصطلاح میان افزار گاهی برای توصیف برنامه‌نویسی استفاده می‌شود که بین نرم‌افزارهای کاربردی و سیستم یا بین دو نوع نرم‌افزار کاربردی قرار می‌گیرد. به عنوان مثال, میان افزار می‌تواند برای ارسال یک درخواست کار از راه دور از یک برنامه کاربردی در کامپیوتر استفاده شود که یک نوع سیستم‌عامل را در یک کامپیوتر با یک سیستم‌عامل مختلف دارد.

یک مقوله دیگر از نرم‌افزار، سودمندی است که یک برنامه کوچک و مفید با قابلیت محدود است. برخی برنامه‌های کاربردی با سیستم‌های عامل به وجود می‌آیند. مانند کاربردها، برنامه‌های مصرفی تمایل دارند به طور جداگانه installable و توانایی استفاده مستقل از بقیه سیستم‌عامل را داشته باشند.

به طور مشابه، applets برنامه‌های کوچکی هستند که گاهی اوقات با سیستم‌عامل به عنوان لوازم جانبی عمل می‌کنند. آن‌ها همچنین می‌توانند به طور مستقل با استفاده از جاوا و یا دیگر زبان‌های برنامه‌نویسی خلق شوند.

نرم‌افزار می‌تواند به روش‌های زیر خریداری یا تحصیل شود:

معمولاً زمانی که دوره به پایان می‌رسد, معمولاً براساس قصد فروش توزیع می‌شود.

Liteware - گونه‌ای از shareware با برخی از توانایی‌ها تا زمانی که نسخه کامل خریداری شود.

رایگان - رایگان است.

نرم‌افزار دامنه عمومی - می‌تواند بدون محدودیت دانلود شود.

یک منبع باز - نوعی نرم‌افزار که منبع و کاربران آن توافق می‌کنند که توزیع بهبودها را محدود نکنند.

امروزه، بسیاری از نرم‌افزارهای خریداری شده، shareware و freeware مستقیماً از طریق اینترنت دانلود می‌شوند. در این موارد، نرم‌افزار را میتوان‌ بر روی وب سایت‌های خاص فروشنده و یا ارائه دهندگان خدمات برنامه پیدا کرد. با این حال، نرم‌افزار می‌تواند بر روی CD و یا diskettes بسته‌بندی شود و به صورت فیزیکی به مصرف‌کننده فروخته شود.

انواع کلی نرم‌افزارهای کاربردی عبارتند از:

نرم‌افزار بهره‌وری، که شامل ابزارهایی مانند پردازشگرهای کلمه و صفحات گسترده است.

نرم‌افزار ارائه نیز به نام slideware شناخته می‌شود.

نرم‌افزار گرافیک

cad / cam.

یک نرم‌افزار خاص در صنعت نرم‌افزار، برای مثال، بانکداری، بیمه و خرده‌فروشی.

یک نوع تخصصی از نرم‌افزار که به سخت‌افزار اجازه اجرا را می‌دهد سفت‌افزار است. این نوعی از برنامه‌نویسی است که بر روی حوزه خاصی از حافظه hardware's، مانند یک microprocessor یا فقط حافظه خوانده می‌شود، به طوری که پس از آن به نظر می‌رسد بخشی از سخت‌افزار باشد.

بهترین و به روزترین دانلود ها در زمینه نرم افزار:

نرم افزار بازار,نرم افزار آپ,نرم افزار هلو,نرم افزار ویز,نرم افزار تاپ,نرم افزار سکه,نرم افزار بانک صادرات,نرم افزار تامین اجتماعی,نرم افزار دیوار,نرم افزار اسنپ,نرم افزار بانک ملت,نرم افزار همراه من,نرم افزار بله,نرم افزار روبیکا,نرم افزار بانک سپه,نرم افزار لیست بیمه,نرم افزار بانک ملی,نرم افزار دانلود از یوتیوب,نرم افزار سروش,نرم افزار تلگرام