چت روم

چت روم

اتاق چت یک وب سایت، بخشی از یک وب سایت یا بخشی از یک سرویس آنلاین مانند America Online است، که برای جوامع مختلفی که علاقمند به برقراری ارتباط در زمان واقعی هستند، فراهم می کند. در مقایسه با انجمن ها و گروه های بحث، کاربران قادر به ارسال پیام هستند، اما ظرفیت پیام های تعاملی را ندارند. اکثر اتاق های گفتگو نیازی به استفاده از نرم افزار خاصی ندارند؛ آنهایی که انجام می دهند، مانند چت اینترنتی (IRC) اجازه می دهد کاربران آن را از اینترنت دانلود کنند.


کاربران اتاق گفتگو برای اتاق چت انتخابی خود، نام کاربری و رمز عبور را انتخاب می کنند و وارد اتاق خاصی می شوند (اکثر سایت ها دارای چندین اتاق گفتگو هستند). در داخل اتاق چت، به طور کلی لیستی از افرادی که در حال حاضر در اینترنت حضور دارند، نیز هشدار می دهند که شخص دیگری وارد اتاق چت شده است. برای چت کردن، کاربران یک پیام را به یک جعبه متن می نویسند. این پیام تقریبا بلافاصله در منطقه پیام های بزرگتر قابل مشاهده است و سایر کاربران پاسخ می دهند. کاربران می توانند اتاق های گفتگو را وارد کنید و پیام ها را بدون ارسال هیچ پیام خوانده شده، یک عمل شناخته شده به عنوان خالی کردن.


از آنجا که پیام های گفتگوی چپ خود به خودی و بلافاصله قابل مشاهده است، ممکن است برای سوء استفاده وجود دارد، که ممکن است و یا ممکن است عمدی نیست. میزبان سایت معمولا یک لیست سوالات متداول (FAQ) را برای راهنمایی کاربران برای رفتار مناسب اتاق چت، مانند معرفی خود در هنگام ورود به اتاق، روشن ساختن زمانی که یک سوالی یا پاسخ به یک کاربر خاص را هدایت می کنید، و گزارش دادن اختلال کاربران، برای مثال کاربران متخلف ممکن است به صورت صریح از چت روم های دیگر مورد سوء استفاده قرار گیرند، انحصار مکالمه، یا حتی فقط آن را با تایپ کردن کلمه یا عبارت همانند مکالمه، یک تمرین (بسیار ناامید کننده) شناخته شده به عنوان پیمایش، غیر فعال کنید.


چت روم ها می تواند بر اساس تقریبا هر جنبه ای از تلاش یا علاقه انسان ها تمرکز کند: جوامع جاری مبتنی بر فیلم های کلاسیک، اجداد ایرلندی، پیچاندن باتوم و خواندن روان، برای مثال وجود دارد. سایت های مختلف مانند یاهو، فهرستی از سایت های چت را ارائه می دهند. دیگران، مانند انجمن های MSN Web، از طریق مراحل مورد نیاز برای ایجاد اتاق چت خود، کاربران را هدایت می کنند.