بیت کویین

بیت کوین یک شبکه توافقی است که یک سیستم پرداخت جدید و یک نوع پول کاملا ً دیجیتال را بوجود آورده است. این اولین شبکه پرداخت نقطه به نقطه تمرکز زدایی شده است که توسط کاربرانش بدون ھیچگونه اختیار مرکزی و یا واسطه ای، نیرومند شده است.

از نقطه نظر یک کاربر، بیت کوین بسیار شبیه پول نقد اینترنتی است. بیت کوین ھمچنین می تواند به عنوان مھمترین سیستم دفترداری با سه ورودی موجود بشمار آید

bitcoin

در ساده‌ترین حالت, واحد پول مجازی یا مرجع تکنولوژی است. شما می‌توانید معاملات را با چک, سیم‌کشی و یا پول نقد انجام دهید. همچنین می‌توانید برای امضای خود, که یک خط طولانی از رمز امنیت رمزنگاری شده با نمادهای متمایز است, استفاده کنید. خریدار این کد را با گوشی هوشمند خود رمزگشایی می‌کند. یک روش دیگر, تبادل اطلاعات دیجیتالی است که به شما امکان خرید و فروش کالا و فروش را می‌دهد.

Bitcoin بدون وارد شدن به جزییات فنی، در یک دفتر بزرگ عمومی کار می‌کند و همچنین a نامیده می‌شود که در آن همه تراکنش‌های تایید شده به عنوان بلوک نامیده می‌شوند. همانطور که هر بلوک وارد سیستم می‌شود، برای اعتبار سنجی به شبکه کامپیوتری peer to peer منتشر می‌شود. به این ترتیب، تمام کاربران از هر تراکنش آگاه هستند، که از دزدی و مخارج دو برابر جلوگیری می‌کند، جایی که یک نفر دو بار همان ارز را خرج می‌کند. این فرآیند همچنین به کاربران blockchain کمک می‌کند که به سیستم اعتماد کنند.

هیچکس مالک شبکه بیت کوین نیست، درست همانطور که هیچکس صاحب تکنوژیی که در ورای ایمیل است، نیست. این کاربران بیت کوین در سراسر جهان هستند که آنرا کنترل می کنند. 

بیت کوین اولین پیاده سازی یک مفھوم به نام "ارز سری" است که اولین بار در سال ١٩٩٨ توسط و ِ ی دای در فھرست ایمیل سایفرپانک ھا، توصیف شده بود و بیان میکرد که این مفھوم، نوع جدیدی از پول است که برای کنترل تولید و تراکنش ھای روی آن،بجای یک مرجع مرکزی، از رمزنگاری استفاده شده است. 

مشخصات اولین بیت کوین و اثبات مفھوم در سال ٢٠٠٩ توسط ساتوشی ناکاموتو در یک فھرست ایمیل رمزنگاری شده منتشر گردید. ساتوشی بدون آنکه چیز زیادی از خودش فاش سازد، پروژه را به اواخر سال ٢٠١٠ موکول کرد. از آن موقع این جامعه بطور نمایی با توسعه دھندگان بسیاری که روی بیت کوین کار می کنند، رشد کرده است

مهم‌ترین ویژگی این است که غیرمتمرکز است. هیچ موسسه‌ای شبکه را کنترل نمی‌کند. این برنامه توسط گروهی از کد کننده‌های داوطلب اداره می‌شود و توسط یک شبکه باز از کامپیوترهای اختصاصی در سراسر جهان پخش می‌شود. این امر افراد و گروه‌هایی را جذب می‌کند که از کنترل آن بانک‌ها یا موسسات دولتی بر پول خود ناراضی هستند.

از طریق ترکیب هوشمندانه رمزنگاری و مشوق‌های اقتصادی, مساله هزینه مضاعف ارزه‌ای الکترونیکی (که در آن دارایی‌های دیجیتال می‌توانند به راحتی کپی شوند و دوباره استفاده شوند) را حل می‌کند. در ارز فیات, این تابع توسط بانک‌ها برآورده می‌شود که به آن‌ها کنترل سیستم سنتی را می‌دهد. در واقع, یکپارچگی تراکنش‌ها توسط یک شبکه توزیع‌شده و باز که متعلق به هیچ‌کس نیست, حفظ می‌شود.

بیت کوین
بیت‌کوین در حقیقت یک کد یا رمز کامپیوتری است که با محاسبات سنگین و زمان‌بر ریاضی به دست می‌آید. قیمت فعلی هر واحد بیت‌کوین در Sunday - 2019 07 July  قابل توجه بوده است
مزایای بیتکوین : آزادی پرداخت وجه ھر موقع از شبانه روز و در ھر کجای جھان که باشید، ارسال و دریافت فوری ھر مبلغ از بیت کوین امکانپذیر است. ھیچ روزی تعطیل نیست. ھیچ حد و مرزی در کار نیست. ھیچ محدودیتی اعمال نخواھد شد. بیت کوین به کاربرانش اجازه می دھد بر پول خود کنترل کامل داشته باشند.

تولید و استخراج بیت‌کوین نیاز به دستگاه‌های کامپیوتری دارد که به نام ماینر شناخته و صرف زمان و برق بسیار زیادی دارد. این دستگاه‌ها گرمای زیادی تولید می‌کنند
به پول مجازی، پول کامپیوتری یا پول دیجیتال ارز دیجیتال هم میگویند که در سال دو هزار و نه با عرضه بیت کویین توسط ساتوشی ناکاموتو معرفی شد نمونه ارز های دیجیتال که میتوان کسب درامد کرد عبارت اند از : بیت کویین ،ریپل ،اتریوم ،لایت کوین و مشاهده کنید نمونه عکس دستگاه ماینر
ماینر

ھر کسی می تواند با اجرای نرم افزار روی سخت افزاری ویژه، یک استخراج کننده بیت کوین باشد. نرم افزار استخراج، به انتشار تراکنشھا در شبکه یP2P ، گوش فرا داده و اقدامات مقتضی جھت پردازش و تایید این تراکنش ھا را انجام می دھد. استخراج کنندگان بیت کوین به این دلیل به این کار می پردازند که کارمزد تراکنشی را که کاربران برای پردازش سریعتر تراکنش ھای خود می پردازند، دریافت نموده و نیز بیت کوینھای تازه تولید شده را بر طبق یک فرمول ثابت به جریان اندازند.